steelsuccess whippets

2012-05-07 Hej och hå....

Kategori: Allmänt


God kväll God kväll Alla vänner!
Har inte skrivit på ett tag så nu tyckte jag det var dags igen!
Just nu så är det mycket som snurrar i skallen på mig...
och mycket händer och sker.
På jobb fronten är det full fart..denna vecka har vi mycket att
göra, idag hade vi 270 gäster på 2 timmar och i morgon är det
GRILLPRÄMIÄR på Horsvik..70 kg. karré har marinerats inför
morgon dagen.Hoppas på en fin solig dag!
Jag börjar lite senare i morgon för det vankas jobbarkväll för
mig och en kollega, så då får sonen vara "hustomte" och hundvakt
på kvällen för Tobbe kör natt.

På hundfronten är det lite ledsamt, vår gammel vovve Bacchus
drygt 13 år har börjat tackla av, man ser att åldern börjar ta ut
sin rätt..suck...vi får se hur länge det går, en dag i taget.....
De andra mår bara bra..
Träningen flyter på för 3 av dom..Starkodder har nu gått 3 kortlopp a´
295m ..Blåkulla 2 kortlopp a´295m och ett 510 m. lopp och Classic
har gått två 510m. lopp och ett 295m. lopp sedan tränings starten
på banan.Tiderna som de fått tar jag med en nypa salt eftersom
det har varit varierande pga vårt tidtagnings system som strulat,samt
att det har tagits manuella tider..Framtiden får visa vart vi landar
på den fronten.Dock kul att se att de orkar sin distans,men självklart
blir det annorlunda i ett fullt lopp sen, om hunden inte kommer
fri förstås...
DS-Form har tränat två ggr. på supersprint och kommer i år att tävlas
sparsamt, vi får se om hans första supersprint tävling för året blir
i Järbo...Hans son Brasse kommer inte att tävla alls eftersom vi ser att
hans gamla skador ger sig till känna mer eller mindre efter burstarterna!
..Man måste dra en gräns, först och främst är det ju våra goa sällskaps
vovvar ,och det är Brasse så bra på att vara :-))
I går var Tobbe och släppte honom lös på vår bana här i Tystberga, och
det gillar han verkligen att få springa som han vill och kan!
Nu lite annat...


(Foto Axrace´s kennel)

Här en bild på Classic´s syskon, på bilden står det "Clic" på Classic
det var så de kallade henne först...
Att jag lägger in denna bild är för att jag vet vilket arbete uppfödarna
lägger ner när de har "smått" hemmavid..jag har besökt en del kennlar
i mina dagar och jag ger ALLA en stor eloge :-)
Well Done!..Av de vovvar vi har hemma från olika kennlar så får vi
alltid fullt stöd från uppfödarna :-))...känns tryggt!

Nu är kvällen rätt sen så jag måste nog bryta här...fast jag har
mer att skriva om, det får bli en annan dag!


                                Go Natt Kamrater!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: