steelsuccess whippets

Välkommen Vår Cocktail kull !

Kategori: Allmänt

Då så .. Välkomna tillbaka alla vänner efter detta lååånga uppehåll från mitt bloggande! Har haft lite annat för mig än detta. Men nu så öppnar jag på igen med att varmt välkomna vår 1:a kull här på Steelsuccess kennel! Kommer att döpas efter olika Cocktails!
I natt kl. 00.25 så väckte Classic mig med att ha fött fram sin första valp en tik mörkt brindel med vita små tecken på bröstet.
Sen kom en hane 01.00 Mörkt brindel med vitt runt sin hals samt så ser det ut som han har en 1:a i nacken :-)
Sen kom nästa tik Svart brindel 01.21 ..sen tog det en stund i mellan innan nästa värk och 03.25 kom en hane mörk brindel även han..sen en tik igen med lite mer vitt på huvudet 03.35..
Klart nu ..näe kl.05.37 kom en mörk brindlad tik sen 05.50 en hane till..Färdigt nu då tänkte jag ...plupp kl 06.30 kom en liten blå hane ut och då hade även Tobbe kommit hem från sitt natt arbete och fick vara med :-) ..Ja 8 st. trodde vi att det skulle stanna vid..men Kicki lurade oss rejält och 06.45 fick hon en värk till och en tik till med vitt på huvudet kom ut.. Då tittade Tobbe lite så där konstigt på mig och sa:
-Anncie nu får det väl räcka snart, VAR har hon haft alla dessa sötnosar gömda..Klart nu då?... Nä då husse och matte kl. 07.15 födde hon en blå tik och vips var de 10 Cocktailsen serverade :-)
6 tikar och 4 hanar..I dag har jag även fått stödmata 2 av dom..men vikten har gått upp på dem alla så det känns bara så Fantastiskt kul just nu :-D Classic har gjort ett kanon jobb i natt och är jätte duktig med valparna! Återkommer med bilder och lite prat i morgon kväll! välkomna åter alla läsare :-))
Kramar till er alla och TACK för alla GRATTISAR vi fått!

Kommentarer

  • Åsa/Leif säger:

    Stort Grattis till alla valpar..och fint jobbat av Classic..Lycka till...

    Svar: Tack Åsa och Leif för era gratulationer :-D Vi är lyriska över våra små puppisar !
    Kram från oss
    Anncie Pettersson

    2012-09-28 | 10:51:40
    Bloggadress: http://emmalines.se

Kommentera inlägget här: