steelsuccess whippets

2012-03-01 Veckan som gått!

Kategori: Allmänt

Tjenare på er alla vänner!
Veckorna rullar på och jag tycker det är så skönt att
få ljuset tillbaka! Allt blir så mycket trevligare och det känns
på någotvis mycket lättare igen!.......
Fåglarna kvittrar och i dag på em. satt vi ute på jobbet i solen
och fikade efter maten..ännu ett vårtecken för mig :-))

Såg på FB att någon hittat den första blåsippan, så nu kan det bara
bli bättre och bättre :-)

Läget hemmavid är bra, Ricky är pigg nu och är sitt vanliga jag igen!
Kollade hans mun idag och det ser jätte fint ut! Ville inte böka med honom
för att checka läget för tidigt eftersom han var något svullen och öm efter
operationen. Men nu så går det åt rätt håll även där :-)

I veckan var jag också på hälsokontroll hos PREVIA ..blodtryck bra..blodsocker bra...
kolesterol...bra och BMI...bra! Skönt att få veta det!

I morgon så är jag och Tobbe lediga och då får vi besök från Uppsala...
Ska bli spännande att få träffa Håkan som ska ha ett eget museum om min
pappa (Ludgo-Pelle) ska lämna ifrån mig lite prylar som inte gör så mycket
nytta i våra garderober, utan istället kan få glädja flera människor..
Han sa till mig i telefonen:
-Anncie din pappa ska inte glömmas bort..Hans musik var något alldeles
extra inom den kategorin...det speciella "Ludgo-Pelle Soundet" du vet :-)
Jag kände hur det började bränna bakom ögonlocken...jag kanske inte har
fattat än i dag hur känd min far var som musiker...Men en
super pappa var han också för mig :-))

Hittade en spelplan från Hösten 1975....
September              Oktober
3:e Stockholm        1:a Östavall
5:e Köping              3:e Rätansbyn
6:e Barva/Nora     4:e Hybo
7:e Västerås           5:e Östersund
10:e Eskilstuna      8:e Stockholm
12:e Sandviken     10:e Eskilstuna
13:e Gimo              11:e Flen
14:e Hudiksvall     12:e Åsbogården
17:e Stockholm     15:e Eskilstuna
19:e Ådalen           16:e Upplands Väsby
20:e Långträsk      17:e Västerås
21:a Umeå             18:e Munkfors
24:e Tungelsta      19:e Västerås
26:e Sundbyberg   20:e Vällingby
27:e Ludgo             22:a Tungelsta
28:e Stockholm     24:e Köping     
                               25:e Hallstahammar
                               26:e Söderhamn
                               29:e Tvååker
                               30:e Växjö
                               31:a Spekeröd

Detta är bara ett litet axplock i från hans spelplaner...
(Och snett blev det också ser jag nu...SKRATT)
Jaja...Kul ska det bli i alla fall :-))

Nu lite annat som får avsluta denna lilla bloggar stund...



" I know I´m not perfect and I don´t live to be!
But before you start pointing fingers...
make sure your hands are clean"
Bob Marley

Sist men inte minst.......

...Lilla DS-Starkodder!

Kramar till er alla!
/Anncie och gänget! 

Kommentarer

  • aina säger:

    Hejsan alla.Tänker ofta på Yngve och Ingegerd,saknar dem mycket.Är så glad över att jag och Tobias fick förmånen att lära känna dom.Ja du vet klockan,den är ju som vanligt lite underlig,så jag är säker på att han kollar läget mellan varven.Heder åt killen som ska öppna museumet till Yngves ära.Ha det gott alla två och fyrbeningar-Kram

    2012-03-01 | 20:54:04
  • åsa säger:

    Fina minnen skall man vara extra rädd om....

    och visst är det skönt att våren står för dörren..



    Ha en skön kväll!

    2012-03-01 | 21:41:33
    Bloggadress: http://emmalines.bloggplatsen.se
  • Anncie säger:

    Aina :-)) Du är en fin vän du "Pantern" :-) Tack för de värmande orden och fin vänskap!

    Blir så glad <3 Och klockan ja´det är säkert som du säger! Hade en undran till dig...Kan du tänka dig bo i Stigtomta? Kramiz från mig.

    Åsa..Håller med dig :-)) Önskar dig och de dina desamma!..Tack för ni finns :-)) Kramiz till er oxå!

    2012-03-01 | 22:14:50
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • aina säger:

    Ringer ikväll.Kramiz

    2012-03-02 | 02:15:01
  • Lisa säger:

    Vad skönt att det går åt rätt håll både med dig och Ricky - att ni mår bra! :)

    Och det måste vara en otrolig känsla att någon vill förvalta din fars arv på ett så fint sätt...

    ... citatet var bra!



    Stora kramen på er. :)

    2012-03-04 | 00:34:37
    Bloggadress: http://krokens-whippets.bloggplatsen.se/
  • Anncie säger:

    Tack för omtanken Lisa! Det är så värmande att ha så goa ödmjuka vänner som ni är :-) Real Friends :-)

    Stor kram tillbaka till er på Kroken

    /Anncie och co.

    2012-03-04 | 15:13:33
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Anncie säger:

    Tack för pratstunden Aina! Vi höres nästa vecka igen :-)))

    Kram Anncie och gänget!

    2012-03-04 | 15:14:45
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: