steelsuccess whippets

2011-05-26 Snart Helg igen :-)

Kategori: Allmänt



                   
God kväll på er alla! "c/o adress Horsvik" har det varit hela veckan. 
Kvälls jobb på tisdagen och mycket att göra alla dagar.
Ska bli skönt med lite ledighet nästa vecka som består av bara
tre arbetsdagar för min del. Tobbe är ledig 11 dagar på raken from i morrn,
kan han behöva :-))
I morgon bitti har jag hand om frukosten så det blir snart i säng för min del,
väntar bara på att en maskin kläder ska bli färdig först så
kvällsrastningen får "gubben" ta hand om....


På lördag far vi till Karlstad och tävlar WR, alltid kul att åka dit.
Di är goa värmlänningarna :-))
Vi kommer att starta Oddie Sippan och Kicki,
Ricky får stå över denna gång.

Nu lite gott och blandat från arbetsveckan....


..54 gäster hade vi på buffé i tisdags kväll, här en del av maten..


..ingefärs marinerade räkor ...


..svensk färsk potatis, något av det bästa jag vet mumsi ....


..marinerad grillad entrecote....


..Färsk frukt är aldrig fel det heller...
Två grejor hände mig förstås denna kväll, nästan varje dag
blir det "tok roligheter" och jag brukar kunna stå för en del av dom.
En gäst kommer och vill köpa fyra snapsar (små flaskor) av mig.
Det hör till saken att han är utländsk från början men kan förstå
och prata svenska rätt oki.
Men när han frågade om glass blev det rätt komiskt...
Jag pekade på glassboxen och tänkte vad i hela friden han skulle 
ha glass till snapsarna för? Jag såg nog rätt konstig ut i fejset...
första gången någon ska käka glass till snaps, ja ja ..
någon gång ska väl vara den första tänkte jag..
Gästen vände sig sedan förvånat om och stirrade på glassboxen 
med stora ögon, och sedan tillbaka på mig..
-Vad menar du?? sa han
-Ja glassen är i boxen, sa jag
Då började han att skratta :-)) och kom på sig själv
att det heter ju GLAS inte GLASS !! 
Det var ju fyra snaps glas han var ute efter, så tokigt det kan bli
i mellan åt. *SKRATT*


Nu önskar vi er alla en god natt och stort lycka till alla whippets
med hussar och mattar som tävlar denna helg!


Kramar Steelsuccess 
 

 

Kommentarer

  • åsaleif säger:

    stort Lycka till i helgen på WR..tror att Lingon skall ta sin licens..denna helg!

    2011-05-27 | 10:57:33
    Bloggadress: http://emmalines.bloggplatsen.se
  • aina säger:

    Lycka till i helgen.Får läsa resultaten senare,stor kram te alla.Aina

    2011-05-28 | 01:35:58
  • Anncie och Tobbe säger:

    Tack Åsa/Leif och Aina!

    Vad kul att Lingon kommer ut på WR också :-)))

    Ha det gott och sköt om er!

    Kram från oss

    2011-05-29 | 16:04:56
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: