steelsuccess whippets

2011-01-20 Tankar och "Nucleardagen" i morrn!

Kategori: Allmänt


Hejsan på er alla "bloggare" hoppas er dag har
varit bra. Idag har vi fått sol på oss här och genast
känner man sig lite piggare :-) Lite kallare har det dock
varit med ca.6-8 minus grader.
Har varit en dag på jobbet igen med hungriga gäster
som käkat så det står härliga till,kul att folk tycker om
vår mat,bakverk och smörgåstårtor som också går att
beställa hos oss :-)
I morgon fredag har vi något som kallas "Nucleardagen"
som inträffar en gång varje år.Föreläsare kommer till Studsvik
som är mycket bra har vi på Horsvik hört.Vi tillhör ju också
Nuclear från Horsvik men vi är ju tvugna att jobba under
dagen så vi har ingen möjlighet att gå ifrån. Synd tycker
jag,har varit på många bra föreläsningar då privat, när Tobbe och jag
höll på med ledarskapsutbildningar för några år sedan.
Kan sakna detta ibland :-/
Men i morgon kväll så får vi vara med från Horsvik,och
denna gång ska vi till Pelles Lusthus.....

..i Nyköping på en "Tyrolerafton" med mat
och vad den nu kan innehålla.
Vi får väl se :-))

Tillbaka till föreläsning..kollade igenom
mina papper sedan den tiden och mina
ögon fastnade på dessa rader:
Rubrik HANDLINGAR

* Det krävs mod att stå upp för sina handlingar och
   ta konflikter...

* Utan kommunikation kan inte någon form av
   samspel mellan människor fungera...

* Kan man inte stå för sina handlingar-ska man inte utföra dom.

Men givetvis så är man ju inte mer än människa och tokigt kan det
bli med missförstånd och fel av alla de slag.Det har vi fått erfara
genom våra liv och kommer säkert att få "bita i det sura äpplet" många
många gånger till.Men det viktigaste är tycker vi att stå för sina fel
och brister,för det finns väl ingen som är helt felfri eller??

På lördag bär det även av till Västerås på årsmöte i VHS.
Ska bli kul att träffa lite hundkappare åter igen :-)
Nu ska jag gå ner till tvättstugan och sedan ta kväller för jag
har frukosten för våra hotell gäster i morgon bitti.
Ha nu en riktig fin torsdags kväll så hörs vi snart igen!


Blåkulla på WR i Västerås 2010. "MIN Trasa" *Ler*


Kramar och sköt om er!
Steelsuccess

Kommentarer


Kommentera inlägget här: