steelsuccess whippets

2011-12-13 Lucia och stelt knä

Kategori: Allmänt

                    


Tjenare på er alla vänner!  Får börja med att tacka för alla
gratulationer på FB ,bloggen,sms och på telefonerna på min
45-årsdag igår! Det värmer hjärtat :-))) Stort Tack allihopa!

Idag har det gått en vecka drygt sen min knä operation
gjordes.Läkaren sa att det var ett mycket behövligt ingrepp,
eftersom det var bra trasigt där inne.
Vi bestämde oss för att jag skulle få en ryggbedövning i stället
för narkos.Efter bara några minuter kände jag hur fötterna och
benen började att domna bort med en pirrande värmande känsla.
Under tiden hängde de upp min fot i en slags ögla som var fast
spänd i en anordning i taket och tvättade benet grundligt.
Såg gröna människor överallt tyckte jag :-))
Inkopplad i slangar, dropp,ekg och även en platt skärm där man
kunde följa själva operationen, vilket jag gjorde..jätte intressant
faktiskt.Såg ut som läkaren körde med en roterande röjsåg där inne. 
Tyvärr var minisken så trasig att den inte gick att rädda, så nu har jag
ett knä med stötdämpare och ett utan. 
Otroligt vilken utrustning de har!
Operationen tog en 30 minuter ungefär. Sen upp till uppvaket för 
att vänta på att bedövningen skulle släppa...nu vet jag hur det känns
att vara förlamad..otäck känsla att inte kunna styra sin kropp.


Så här har jag sett ut i ett antal månader innan det gjordes 
något åt mitt högra knä.
Just nu är jag en aningen stel och öm men det är skönt att
slippa låsningarna.
Nackdelen är att man nu kan få förvänta sig Atros i stället,men
det får framtiden utvisa.
Nu på torsdag tas tejparna väck  i från de två ingångshålen
och sen är det sjukgymnastik efter det!

Lägger in en bild på Sippan på WR som får avsluta 
denna lilla blogg för idag.....



Önskar alla en fin Lucia dag .-))

/Kram Anncie och gänget 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Man får gratulera på födelsedagen i efterskott! Och grattis till en förhoppningsvis mycket lyckad operation. Nu hoppas vi att det blir ordning på det där dumma knät...



    Ha det så bra, nu börjar vi ladda för sommaren även fast snön vräker ner här hos oss.

    2011-12-13 | 15:51:35
    Bloggadress: http://sarajohan.bloggagratis.se
  • Anncie säger:

    Tack snälla Sara för gratulationerna och till min förhoppningsvis lyckade operation :-))

    Ja nu får vi hoppas att det blir bättre och bättre med knät, har varit en lååång pers!

    Ja nu laddar vi om tills nästa sommar..och hoppas på bra och kul hundkapp!

    Här på östkusten har vi fortfarande gröna gräsmattor!

    Hälsa alla så gott och sköt om er!

    /Kramar Anncie och gänget!

    2011-12-13 | 16:56:23
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • åsa säger:

    till sommaren hoppar du lätt över staketen igen!

    2011-12-13 | 20:06:54
    Bloggadress: http://emmalines.bloggplatsen.se
  • Anncie säger:

    Hahaha!! Ja du Åsa :-) Ska försöka mig på en flopp i ställe för en saxning...kanske kan bli av med lite rumpa då i stället :-))

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    Kramar Anncie och gänget

    2011-12-13 | 22:54:03
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: