steelsuccess whippets

2011-04-18 Söndags träning och aj f-n

Kategori: Allmänt




Hej på er i det vackra vädret!
Vår helg har bestått av både det goda och det onda för min del.
Lördagen var rätt lugn och fridfull med promenader och hemma sysslor.
Sen kom Åke ner en sväng och hälsade på oss på kvälls kvisten.
Deras valpar växer på sig och ser så fina ut,ska bli kul att följa deras
utveckling. :-))
Och i går söndag så var det dax för städ dag uppe i Västerås på RB igen.
Vi tog med oss Sippan Oddie och Ricky i fall det skulle bli träna av också.


..Det räfsades löv....


..spikades på pris pallen...


..rensades ogräs på banan samt städning av klubbstugan och nytt
staket sattes upp på den sista biten vid 300 buren.
Mycket blev gjort denna dag,Good work allihopa som var där!!

Lite träning hann vi också med även fast banan inte var i det bästa skick precis.


Premiär för vår Oddie på 300 m.


..och för Sippan.Även Ricky sprang ett kort lopp och såg bra ut för
att ha upp nått 7 år i år!
Så nu är vi igång på banan för året :-)) så gött så gött!
Hundarna såg så lyckliga ut, lite av som att släppa ut korna för
första gången på grönbete. *SMILE*

Sen kan det ju hända mindre kul saker som att försöka hoppa
över ett staket och hamna med all kropps tyngd på ena benet
och slå upp en gammal skada i knät. Aj aj aj! Det bara kraschade till
i höger knät och det svullnade upp som bara den. Sen kunde jag inte böja
benet bakåt alls.Kände av en viss instabil känsla också.
Jag sa några väl valda ord vill jag lova.


Detta slutade med att Tobbe fick vara hemma från jobbet i dag
och köra in mig till Ekensbergs vård central, jag kunde tyvärr
inte köra själv. Läkaren jag träffade tappade vätska ur mitt knä
på höger sida där ni ser plåstret.
Innan han tappade ur vätskan sa han att är det bara ren vätska utan blod
är inte det så allvarligt.Men tyvärr så kom det även blod så nu hoppar jag runt
på kryckor och ser ut som en struts.
På tisdag nästa vecka är det återbesök,så tills dess är jag hemma.
Men det var inte fel att röra på sig, det skulle man göra i den mån som knät
orkade med.Jag har försökt att varva med kryckor och utan men man ser att
det svullnar upp ju mer jag går på benet.
Så nu tänkte jag vila en stund medans "gubben" motionerar alla våra hundar.
Uj uj! Inte lätt alla gånger, men det finns alltid saker som är värre.
Nu njuter vi av solen i stället och tänker positivt så blir det nog bra i slut
änden i alla fall!





Jag har fått många pussar av vovvarna hemma idag,de ser ju att
man inte är helt oki. Så sant så sant det som sägs att hunden är människans
allra bästa vän!

Sköt om er och ha det gott!
Kramar från "Halta-Anncie" med company!

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Nej men Ankie vad ska man ha en grind till när man kan hasa sig över ett staket.

    Hoppas du snart är fit for fight.

    Din stackare

    Katarina

    2011-04-18 | 17:05:39
  • Anncie säger:

    Tack ska du ha Katarina :-))

    Ja i bland är man dum dristig och tror man är yngre än vad man är :-))

    Bara att inse att man inte är någon höjd hopperska!

    SKRATT

    //Kramar Anncie

    2011-04-18 | 17:52:15
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • åsa säger:

    Krya på dig!

    2011-04-18 | 18:57:29
    Bloggadress: http://http:/emmalines.se/
  • Anncie säger:

    Tack Åsa :-))

    Det kunde ha gått värre :-/ tex båda benen åt skogen i stället!

    Hoppas ni har haft en trevlig dag med "Kalle kula" och company.

    Hörs snart igen!

    /Kramar Anncie

    2011-04-18 | 19:47:54
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: