steelsuccess whippets

2011-04-13 En liten kvälls blogg..

Kategori: Allmänt


Hej Hej på er vänner! Så har även denna dag försvunnit snart.
Högtryck på jobbet med närmare 300 gäster och jag har jobbat i disken
under dagen.
Jädrans vad disk det blir och mycket plockande.
Vår diskmaskin är ju inte en sk. grovdiskmaskin,så vi är tvugna att fördiska
allting ifrån köket för hand först innan vi kör in det på backar i maskinen.
Sen har vi ju allt porslin,alla glas och besticken som ska köras två ggr.
först osorterade sen sorterade,inte konstigt att man börjar känna av sina
handleder efter snart 12 år inom restaurang yrket.
Men man ska ju inte klaga, de finns de som har det än värre.
Vår stackars kallskänka har snubblat i sin trapp hemma och brutit ett ben i foten.
Så krya på dig nu gumman och hoppas du blir frisk snart!



Lägger in en bild på våra goa barn från 2007. :-))))
Sonny gjorde en klassiker här om veckan när han hade sin flickvän
här.Så här gick det till:
Sonny sitter på toan och ropar på Andy...
- ANDY kan du vara gullig och hämta mitt "ögonmått" i fickan på jackan är
du gullig??
- Oki !! kommer snart
Sen kom en rad frågor...
- Vart är den då?
- Hur ser den ut?
Hon letade o letade tills hon fick höra Sonny skratta där inne och
då förtod hon att hon gått på denna klassiker!

Ja jisses!!
Andy skrattade själv när de berättade för oss sen när vi kom hem :-))
Appropå tala om skratt.
Kom att tänka på de där skrattpåsarna som fanns när jag var liten.
Det var som en påse och innuti fanns som en mekanism som man kunde
trycka på,så började det en "inspelad gubbe" att ASG.
Vet ni vad jag menar???
Jag tyckte den var kul i alla fall :-)))


Hittade en fin tavla av kellie Straw idag!

Och avslutar med en bild i från september 1926 tror det stod
Cleveland,Ohio också vid bilden...

Kapplöpning med whippets ano 1926 på 200 yards..

Nu ska jag ta hand om vovarnas kvälls rastning sen zzzova!
Har "lite" sov morgon i morrn börjar inte förrän kl. 10.00.
Marie,Lisa och jag jobbar kväll, två sällskap ska vi servera .-))
Och Tobbe kommer hem tidigt så han tar hand om våra kära vovvar!



Några kloka ord höll jag visst på att glömma....

Go´natt Go´natt!!
önskar steelsuccess er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: