steelsuccess whippets

2010-09-28 16 år sedan..idag

Kategori: Allmänt



Go Kväll vänner! Nu har vi satt på värmen på kvällarna och nätterna,
för att slippa frysa,ett tecken på att hösten har kommit till Tystberga.
Det har varit fint och vackert väder,men mycket blåsigt i dag.
Efter våra arbeten har vi kört grovsopor till containerna nere vid
en grusplan här,åh jisses vad man samlar på sig saker!!
Får nog bli fler rundor i veckan ser det ut som.
Hundarna fick sitt efter detta, och sedan har Tobbe anmält
våra vovvar till Västerås nästa RB tävling också.
Så nu är det gjort..

Kom att tänka på att det var 16 år sedan i dag som Estonia förliste,
känns verkligen inte som det var såå länge sedan.
När vi var i Tallin för ett par år sedan tog jag denna bild...

Ett minnes märke finns där i Tallin för de 852 personerna som
miste sina liv i denna stora katastrof 1994.


Monumentet i Tallin "Broken Line"..


Här en bild på Estonia.

Nu till roligare händelser.Förra året på vårt KM i Västerås såg det ut
så här...

Emmaline´s DS-Blåkulla blev klubbmästarinna och hennes bror
Emmaline´s DS-En stor stark blev klubbmästare med 
vår DS-Starkodder som tvåa efter bror sin.Om jag inte minns
helt fel så var även syster DS-Häxöl tvåa efter Blåkulla,så fyra
syskon i topp 2009!!
Nu kör vi detta arrangemang på lördag igen för att kora 2010
års klubb mästare/mästarinna.Det ska bli jättekul att se hur detta slutar!
Hoppas på en fin höstdag med sol :-))
Kameran följer också med förstås!!

Ett citat följer nu...


Nu tänkte jag mig en varm dusch och sedan en stund vid TV:n
innan jag natt rastar alla fyrbenta vänner.Så ha en riktigt skön
kväll så hörs vi snart igen.


Kramar Steelsuccess!!


 

Kommentarer

  • Åsa/Leif säger:

    Hoppas att det går bra i år också på KM-WR..

    Lycka till..vi syns!!

    2010-09-29 | 10:17:51
    Bloggadress: http://emmalines.se
  • Anncie och Tobbe säger:

    Tack för lyckönskningarna Åsa o Leif!

    Kommer ni och tittar??

    //Ha det så bra så länge!

    2010-09-29 | 19:45:12
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Olga Sandlund säger:

    Hej!

    Vilket underbart vackert monument "Broken Line". Av någon anledning grep mig konstverket väldigt starkt. Det beror förstås på påminnelsen av den den tragiska händelsen där så många människor miste livet. Ändå är det något med själva formen som påverkar mig. Tack för att du publicerade detta för jag visste inte att det fanns. Vet du vad konstnären heter som utformat monumentet? Undrar om det inte är en kvinna som jag glömt namnet på just nu. Varma hälsningar Olga

    2010-09-29 | 22:46:25
    Bloggadress: http://tantolga.blogspot.com/
  • Linnea säger:

    Kommer så väl ihåg tävlingen förra året, var där som åskådare, det var ju rundbanetävling dagen efter. Nu har ju VHS flyttat fram oktobertävlingarna en vecka, så nu får jag inte vara där o titta.

    Lycka till!

    2010-09-30 | 19:15:03
    Bloggadress: http://moneysteps.bloggagratis.se/
  • Anncie säger:

    Hej Olga!! Ursäkta att jag inte har svarat dig förrän nu :-/ Alltid något att göra du vet :-))

    Jo du undrade över konstnären över "Broken Line".

    Jag fick fram två namn Riho Luuse och Jaan Saar.

    Hoppas det ska vara rätt med dessa två.

    Kul att du kikade in oss oss.

    Vi önskar dig och de dina en jätte trevlig Helg!!

    Kramar Anncie och Tobbe med vovvar

    2010-10-01 | 18:04:42
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Anncie säger:

    Hej Hej Linnea!! Äntligen lite tid framför datorn!

    Jag kommer också ihåg att ni var där och kollade på lite WR! Har för mig att Dalasi provade på WR då

    också! Ska lägga in lite bilder så ni får kolla på söndag från tävlingen :-))

    Vi tackar så mycket för era lyckönskningar :-)

    Ha en trevlig Helg önskar vi er!

    //Anncie och co.

    2010-10-01 | 18:09:52
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Olga Sandlund säger:

    Tack för svar på konstnären/konstnärerna. Jag ska ta reda på mera om dom. Det var alltså inte den konstnär jag trodde.



    Kram Olga

    2010-10-01 | 23:08:58
    Bloggadress: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: