steelsuccess whippets

2010-11-09 "Med andan i halsen"

Kategori: Allmänt


God kväll i snöslasket! Har snöslaskat och blåst
från tidig morgon och det håller på ännu (20.00)
Fy för den lede vad jag verkligen INTE gillar detta.
Ungefär som på bilden ovan ser det ut på vägarna
runt om Tystberga. I helgen så skulle vi ha bytit till
vinterdäck men då fick vi se att ett par av dem inte gick att
använda,det hade bildats bulor på dom under förvaringen,
konstigt.Så det var bara att beställa nya.
Det betydde att jag var "sommarskodd" idag.
Efter jobbet och kursen jag var på skulle jag försöka ta mig hem i
mörkret i detta väglag.Det gick sakta sakta,för moddsträngarna
låg kvar och någon plog bil såg jag inte till.
Nästan hemma nu...bara en kilometer raksträcka förbi skolan
kvar. Helt plötsligt så fick bilen för sig att vilja ner i höger diket
gick banne mig inte och styra,den ville bara ner där.
Åh Åh...Jag använde nog hela vägbanan för att få hejdsel på
denna tunga tvåtons bil,som tur var det ingen mötande trafik.
Men jag grejade det, men benen skakade som bara den.
Jag körde inte alls fort kanske 45km. men det räckte för att se
diket komma snabbt närmare och närmare.
Jag tackar min skydds ängel att det gick vägen denna gång!

...Kör försiktigt nu mina vänner!
Bild ovan från Expressen i dag/SMHI

Just nu har Tobbe parkerat i soffan och grabbarna har gått
till "gymmet",vovvarna har fått sitt och vi tar nog en kopp kaffe
tillsammans och planerar lite framtids planer.

Men först lite kloka ord...


Och med denna bild får vi önska er en God Natt när det blir
dags för det!

Kramar Steelsuccess! Hörs snart igen :-))

Kommentarer

  • åsa säger:

    Kör försiktigt på vägarna!

    2010-11-09 | 22:55:39
    Bloggadress: http://emmalines.bloggplatsen.se
  • Sofi säger:

    Otäckt med ruggigt väglag...

    Tur att det inte blev diket...

    Du får ta det coolt på vägarna framöver å byt till vintersulor... Inge mer slirande nu..

    Kram

    från oss i Ramnäs

    2010-11-10 | 19:01:41
  • Anncie och Tobbe säger:

    Hej Åsa och Sofi!!

    Tack för er omtanke,det gick bra denna gång som tur var.I morgon får jag nya däcken:-))

    vilket känns betydligt bättre med vintersulor på!

    Hoppas ni har det gott i era "stugor" nu när vintermörkret kommer smygande!

    Kramar Anncie och Tobbe

    2010-11-10 | 20:01:17
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: