steelsuccess whippets

2009-11-06 Duka fint är kul..

Kategori: Allmänt



I dag har vi haft två stycken två-rätters middagar på jobbet bla.
Det skulle vara kul att visa er hur ni kan vika en snygg servett                
tills tex julmiddagen eller någon annan festlighet.
Kom ihåg att servetten inte får vara för liten bara.....



Ta en ganska stor servett,bäst går det typ med tygservetter.



Vik upp nedre delen en bit mot mitten....



och sen vikes den övre kanten ner mot den andra...



Sen tar man den nedre kanten och viker uppåt,men inte enda upp.



Ta sedan och vik båda kanterna mot varandra mot mitten...     



"Halva" servettens kanter utåt,så dom ligger som jämna slag
uppe på varandra..



Oj oj det blev nästan samma bild jag ladda hem,det var inte
meningen,o jag har inte lärt mig ta bort bilder än..Marie!!
Kan du ta bort denna bild åt mig! (Stort skratt!)



Sen viker man ner första slaget du fick mot bordet,och sen till
baka mot dig,som ett dragspel ungefär,om ni inte fattar vad
jag menar så kan jag posta en vikt och klar servett Ha Ha!!
Det är inte lätt att förklara sådant som man gör nästan varje dag
automatiskt,man bara gör!



Det ska se ut så här innan man fäller ut servetten.






Volà!! Kolla,..jag lovar att det tog ett tag innan jag fixade att
vika så här,men träning ger färdighet.....



Man kan också vika ner en bit på varje innerkant då blir det så
här snyggt.Vik ner dom när servetten är ihop fälld det är
lättast..



Jag får önska lycka till om ni vill testa vikningen..



Avslutar idag med en bild på syskonparet Emmalines DS-En stor
stark och Blåkulla som blev klubbmästare i Västerås WR 2009!
Ha en trevlig fredags kväll alla vänner,så hörs vi i morgon igen!

Kommentarer

  • Marie Sandberg säger:

    Haha - övning ger färdighet........ (vad gäller dubletterna av bilder menar jag)!

    Men det krävs nog betydligt mer träning att vika så där tjusiga servett-vikningar! Det måste du visa "live" vid tillfälle......

    Kram Marie

    2009-11-06 | 19:16:06
    Bloggadress: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: