steelsuccess whippets

2009-12-17 En snöig dag igen....

Kategori: Allmänt


Hejsan på er alla! Imorse när jag gick upp vid 06.00 så
hade natten bjudit på mer snö.Man kan undra vart detta
ska sluta i snö mängd.Inte mig emot att vi får en vit jul,
men det är en del jobb med snön.....


...som ni ser.Under dagen skötte Sonny skottningen,men under
em/kvällen har det behövts mer av detta jobb.Här är Tobbe i
full gång med det. I morgon har jag frukost på mitt jobb.
100 personer vill ha gröt frukost med skink smörgås till,så det
gäller att åka i god tid imorgon bitti,ifall inte plogbilen hunnit
att ploga vägen.


Tänkte jag skulle pröva mig på ett barndoms minne till helgen,
tyvärr så har vi ej kram snö just nu,ca -8 grader.Såå till helgen
gör jag nog en snölykta om det blir lite mildare väder alltså.:-)


Det ser i alla fall varmare ut i Stendörren,
alla årstider har ju sin charm :-) Sverige
är fantastiskt eller hur?

Avsutar idag med ett citat:

Ha en trevlig kväll önskar vi på Steelsuccess! Så hörs vi nog sent
imorgon,för vi ska åka och handla i Nyköping i morgon em. efter
våra jobb.Så vår handler sonen Sonny får träda in som hund
passare.Vilket vovvarna inte har något emot,dom gillar lill-husse!
Bye Bye!!

Kommentarer

  • Olga Sandlund säger:

    Hej Anncie och Tobbe med vovvar!



    Jag passerade Tystbergatrakten vid E4 idag. Jag tror ni är värst vad det gäller snömängd. Ska sjutton kunna hålla undan med skyffeln. Kan man inte använda hundarna på något sätt? Race fram och tillbaka så yr väl snön åt sidan eller hur? Hälsningar

    Olga

    2009-12-17 | 21:30:30

Kommentera inlägget här: