steelsuccess whippets

2011-12-03 Liten lördags blogg

Kategori: Allmänt




Ett fint minne för oss...DS-Form som blev supersprintmästare år 2009

Tjenare Tjenare!
Vädret kunde kanske vara en aningen bättre det blåser och regnar
så in i norden här!
Hundarna blåste på tvären när Tobbe gick promenaderna med dom.
Usch och fy..inget "whippetväder" alls!

Vad som är mer usch och fy! är hur det kan har gjorts i aveln ute i Europa.
Grey/whipp mixade hundar, hur långt får man gå igentligen?
Om detta nu stämmer, det är ju inte helt fastställt än.
Om detta tycker jag INTE!..bara så oseriöst som helst i så fall!
I rundbanevärlden har vi och jag hoppas de flesta vetat om detta att
ev. misstankar finns.
De har ett stort arbete att utföra "där nere"..vet i katten om de kan lösa det?
Samt att vi i Sverige också har ett stort ansvar att verkligen ha rätt tänk
om det här.
Jag skulle aldrig ens åka och möta dessa hundar i tävling alls,eftersom jag 
anser att vi inte tävlar på samma villkor..not fair play!!
Banrekorden som satts är ju rent omöjliga att slå!..Bara det :-/
Men detta är min personliga åsikt och folk gör ju som dom vill.Jag ser inte
ner på folk som har tävlat mot dessa raketer, det är på frivillig basis.
Men JAG skulle aldrig ställa upp på det,när man inte är säker!
Ja vi får väl se om det överhuvudtaget går att lösa, fortsättning följer väl!
Bra att det görs någonting i allafall! Sen hänger det på oss själva i Svedala 
att vara seriösa i alla "sorters väder" ....



Tävling på lika villkor är GREAT!
Fr. v. Banana Split....Unikum....DS-En Stor Stark och Utah Kid

Kul tycker jag också det är att antalet whippar har ökat på 
rundbana, såg lite statistik på Moneysteps blogg som finns
att läsa där.
År 2000 var det 62 st.
År 2011 var det 134 st.

Kanon att det ökar på :-)))



Ha en fin lördags kväll alla vänner!


/Kram Anncie och co.


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: