steelsuccess whippets

2010-03-04 Hjälpsamhet går åt!!

Kategori: Allmänt


Hej på er alla vänner!! Då har det gått en
dag till närmare pension,och det berömda
ekorr hjulet rullar på. Idag har vi haft
"högtryck" på gäster igen 240 st. på knappt
2 timmar så det var jämnt skägg vill jag lova.
Jag hade hand om disken i dag och mina andra
arbets kompisar sprang som yra höns med
pannkakor och fläsk karré...och ibland såg jag
dom hämta ren disk inne hos mig,det gäller att
ha flyt.Har varit med om att disk maskinen pajat
mitt uppe i värsta rusningen,och det är inte kul!!
Något annat som ÄR kul är när man kan få hoppa in
som handler på rundbana ibland.Man måste hjälpas åt
i mellan åt....


Här var jag handler åt Bertil som var Jonathans och Umambos husse
(till vänster),tyvärr finns Bertil inte hos oss längre.
Vovvarna finns nu hos Goat Wools kennel och har det bra.
Bilden är tagen 08-06-29 av VHS.
Överst på pallen efter ett 295m lopp är Umambo
2:a Jonathan
3:a Leffe Blond


Denna dag 08-05-25 så hjälpte jag Bertil med Jonathan som
vann ett supersprint lopp 101m på tiden 7.32 sek.
2:a Eagel eyed Eddie 7.49 sek.
3:a El Dratini 7.57 sek.
Vilka trevliga hundar och minnen.Bertil ville alltid ge mig vinst
rosen och bjuda på glass efteråt.Härligt!!
En stor ära för mig att få starta så duktiga vovvar!!


Här har jag tävlat med vår egen hund D-S Form 08-07-06.
Och fick en fösta plats med honom denna dag...
Bild. VHS


Och här dagens citat:

Ha nu en bra kväll på er alla så hörs vi snart igen!!


Kram från Steelsuccess!!
Bild: Marie Sandberg

Kommentarer

  • Marie Sandberg säger:

    Den sista bilden på Er och vovvarna är jag väldigt stolt över!!! Tycker det blev så bra "komposition" av fotot med dom rosa rosorna i mitten:-)!

    Mer familjefoton vetja:-)))))))

    Duktiga Ricky oxå vetja!!!

    Kram Marie

    2010-03-04 | 22:45:28
    Bloggadress: http://mibisans.blogg.se/
  • Anncie och Tobbe säger:

    Marie!

    Ja ibland får man till det med bilder!

    Vi kanske kan ta lite bilder när vi kommer och hälsar på hos dig!! Alltid kul att fota lite!!

    Tack för din kommentar om Ricky också!!

    Ha en bra helg i "Valpstugan"

    Kramar från oss!!

    2010-03-06 | 09:35:03
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: