steelsuccess whippets

2012-02-21 Titta framåt :-)

Kategori: Allmänt

          

Tjenixen på er!..Det finns en anledning till varför
backspegeln är mindre än framrutan på bilen kom en
vän fram till mig och sa förlänge sedan...
-Vet du varför?
- Inte den blekaste, svarade jag.
Hon liknade detta med att man inte ska blicka bakåt i
tiden i lika stor utsträckning som framåt.
Dessa ord kommer jag att alltid bära med mig, de har liksom
präntat sig in.
Sen plockar man ju fram fina gamla minnen i mellan åt
och bara njuter, en fin "rastplats" att stanna upp på i livet!
Där i mellan så gäller livets krokiga väg med nerförsbackar,
uppförsbackar,svängar och kurvor i olika grader och håll...
bara att följa med...tills man kanske till och med "kör i diket"!
DÅ är det bra med "bärgare" som hjälper en på rätt körl igen..
samt "verkstäder" som "plåstrar om" på rätt sätt..måste ju
sköta om sin "kaross" så den inte är "böglig" och "rostig"...
Och "motorservicen".. det är viktigt vad man "tankar" i ....
måste vara rätt "oktan" för att funka så bra som möjligt!
Sen gäller det ju att vara riktigt skodd efter väderlek, en del är
felskodda och då kan du vara farligt ute...man är ju inte ensam
på livets väg! Då gäller det att se upp och vara uppmärksam...
Fast i bland hjälper inte det heller tyvärr, mycket kan hända för
alla "kör" ju inte samma "bil" eller åt samma håll samtidigt!
En del "kör" fort..en del långsamt och en del som idioter!
Och så kommer det alltid att vara! ..
Så hörrni..Glöm inte bort att krama varandra i "Trafiken" och
givetvis tänka på hur man "kör" på livets väg (som ibland har
väldigt dåligt underlag)



Oddie Oddie !!! Kolla framåt i stället..det som är gjort är gjort :-))
Både bra och mindre bra saker!


Classic med "tung gung" framåt på livets väg :-)


Aha så här ..full fart framåt..men se till att ha bra "bromsar" och
att ta en ordentlig "rast" i mellan åt!




  Önskar alla en fortsatt trivsam Kväll!
           Kramingen Anncie och co.

 

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Andra gången på några dagar som jag tar av mig hatten och bugar Anncie...

    ... ett av de bästa blogginlägg jag läst!



    Kram på dig GOA du ;)

    2012-02-22 | 09:36:33
    Bloggadress: http://krokens-whippets.bloggplatsen.se/
  • åsa säger:

    Bra skrivet..och jag håller fullständigt med lisa..det var hon som tipsade..

    2012-02-22 | 16:22:01
    Bloggadress: http://emmalines..bloggplatsen.se
  • Anncie säger:

    Tack snälla fina goa kamrater..Liknar dig Lisa som en Porsche och Åsa som en Rolls Royce..Hihi! Tillsammans far vi i rätt riktning på livets väg :-)

    Många kramar "Amazon Anncie"

    2012-02-22 | 17:37:40
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • aina säger:

    Wow,säger jag bara,håller med Lisa och Åsa,det bästa jag läst hittills.Kram

    2012-02-23 | 22:38:38

Kommentera inlägget här: