steelsuccess whippets

2012-02-05 Söndags Hälsning

Kategori: Allmänt


Tjo! På er alla vänner! Hoppas ni mår bra..
Här lever man bland näsdukar Ipren och nässpray! Vaknade natten 
till lördagen med världens brak förkylning..inte så kul för
nu missade jag en kollegas 50-års fest samt en massa andra saker
som var inplanerade denna helg!..Jaja inte så mycket att göra åt..
det finns alltid goda och mindre goda överaskningar.

För stunden så går Tobbe långpromenader med hundarna..vi har
fått vänta tills nu för att temperaturen skulle bli något varmare -5
har vi nu mot -26 i natt! Passade på att vecko klippa hundarnas
klor och tog lite fika medans vi väntade på att termometern skulle
flytta sig uppåt.

Har även läst en del diskussioner runt om gällande vår ras Whippet.
Och det slutar oftast i att alla går i försvars possition för just sin aktivitet,
vilket inte är så konstigt, man gillar ju olika saker!..Inte något ont om
någon aktivitet från min sida...Men skulle någon ny människa fråga mig
om rasen så skulle jag nog tala om att först och främst efter sällskap så
är det en jakthund som jagar med synen och det är ju vad den är skapt
och framtagen till i från allra första början...sen kan man ju alltid lära hundar
andra saker också..men än så länge har jag inte sett tex. någon blodhund på banorna.
Ja vad jag menar är väl att man som sökande efter en hundras som passar en själv
tittar på vad som är rasens ändamål och vad den är framtagen för, så man inte
blir förvånad över dess beteende sen...
Whippeten är ju byggd för att springa och jaga och de allra flesta älskar det oxå :-))
Rundbana Lure och whippetrace tycker jag perfekta aktiviteter för en hund som
whippet! Aktiviteter som människan har skapat, bla för att man inte får använda
levande byte, vilket jag anser är helt rätt att inte få göra.
Att efterlikna så gott som det går det ursprunliga och att de får utöva 
jakt med synen samt att vi har trevligt tillsammans tycker jag är kanon!
Att ställa ut sin vovve tycker jag är helt oki , alltid kul att få en bedömning
på sin hund...kan variera på vad domarna tycker givetvis..en del vill ha si en del vill
ha så vilket jag märkte när vi höll på med detta..men som sagt kul att umgås
och ha kul! ..Tänker att det är därför att vi har fastnat för just "kapp"först
till mål vinner och så är det hela tiden..


Vi brinner för denna aktivitet med våra hundar..Rundbana :-))

Nu lite annat roligt...

..som värmer i kylan! GRATTIS till fint omdöme från din APU Plats 
NTD Sonny! :-)))))

Bedömningspunkter: MYCKET BRA..  BRA.. BÖR FÖRBÄTTRAS..
Uppträdande: Mycket Bra
Tidspassning: Mycket Bra
Kommunikation: Mycket Bra
Ordning och säkerhet: Mycket Bra
Intresse för arbetet: Mycket Bra
Handlag: Mycket Bra
Förmåga att följa instruktioner: Mycket bra
Övrigt: Trevlig  Glad och Possitiv

Well Done sonen! Keep going!



Önskar alla en fortsatt trevlig söndag :-))
Kramar från "snubiga Anncie"

Ps. Tyvärr blev det lite konstiga rad fel i detta 
blogg inlägg..hoppas det inte gör något!


  


Kommentarer

  • aina säger:

    Skallebang och snuva,ingen bra kombination,snörvel.Vi har haft jättekallt mellan 28-34 minus,har hållt på 1 vecka nu,jag gillar kyla,men nu har det varit extremt kallt.Kram och nyp i stjärten till *Lillknodden*för hans fina betyg.Ha det gott allesamman.Kram från ett 28- i Bispgården

    2012-02-05 | 21:14:41
  • Anncie säger:

    Hej Aina och Tobbe!

    Burr så kallt ni har..Tycker att jag frusit med -15 och som kallast -26 natten som gått! Var uppe och snörvlade i natt och kollade temp. ute och den visade då -26 Hua Hua! Hoppas allt är oki med er :-)

    Hör av mig snart framöver när "kranen" slutat rinna!

    Många Kramar "snubiga Ankan"

    2012-02-05 | 21:43:49
    Bloggadress: http://fullrulle
  • åsa säger:

    med det omdömet..skulle han väl då vara godkänd ur avelssynpunkt..



    det skulle nog vara en bra.. grej emellanåt även på oss människor..tror många av oss skulle få avelsförbud..sedd från menatalitet/hälsa...Extriören är ju en/ur personlig smak..så där år vi nog alla igenom!!!!

    Krya på dig!

    Från en veteran som gjort sitt..

    2012-02-06 | 10:39:18
    Bloggadress: http://emmalines.bloggplatsen.se
  • Anncie säger:

    Där fick du till det Åsa :-)) Haha :-))

    Tycker det är så kul när det går bra för barnen :-)

    (Gener)..uppfostran..umgänge..intressen för..vilja och med STORA bokstäver SOCIALKOMPETENS tycker jag är några av de viktigaste punkterna som spelar in!

    Ps..Inte gjort sitt i hundaveln hoppas jag????

    Kramar Anncie

    2012-02-06 | 14:18:16
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: