steelsuccess whippets

2011-09-05 Ingen vidare dom :-(

Kategori: Allmänt


Tjenare vänner! Har nu kommit hem i från lasarettet i
Nyköping för en stund sedan. Tyvärr lät domen inget
vidare, det är troligtvis främre korsbanden i knät som
packat ihop helt.Detta är oxå en av de svåraste knä skador
man kan få enligt överläkaren jag var hos.
Samt att även miniskeln kan vara skadad, fy vad trist!

I april brakade knät för första gången och redan då skulle
sjukgymnastik och röntgen satts in, men den läkaren jag var hos då
tyckte det skulle räcka med att tappa knät på vätska vilket han oxå
gjorde, nackdelen var att vätskan innehöll blod och enligt honom så
var detta redan en allvarlig skada, MEN han sände mig inte vidare med
remiss fast jag frågade om röntgen.
Detta ledde till att jag gick och jobbade med mitt trasiga knä som låste sig
massvis med gånger så att tårarna rann för att det gjorde så förbaskat ont.
Den 22/7 small knät igen och svullnade upp något fruktansvärt.
Jag gjorde då inget speciellt mer än att ta ett steg bakåt så det brakade igen.
Knät har varit ostabilt, svullet och med låsningar sedan första gången det hände.

Detta har nu efter dagens undersökning av en mycket duktig läkare konstaterats
att jag blivit felbehandlad av den första läkaren på vård centralen.
Jag har tappat hela högra lårmuskelns styrka, ser ut som jag har gått med gips.
Så nu måste jag bygga upp musklerna i väntan på att få göra en ev. operation.
Har även gjort en vanlig röntgen i dag för att se om det finns frakturer någonstans
i skelettet vid knät. Väntar även på en MR röntgen som ska göras så snart som möjligt.
Säger som doktorn sa till mig i dag..en mycket trist historia!!


Blev inte gladare av att läsa våra kompisar
Disa och Mattias blogg inlägg "TRÅKIGT"



På återseende och sköt om er!


//Kramar Anncie

Kommentarer

  • din dotter säger:

    Lycka till nu mamma och bit i..

    jag finns här för dej puss o kram

    2011-09-05 | 15:16:54
  • Lisa säger:

    Usch Anncie, detta var ingen trevlig läsning! :(

    Men vi greppar alla våra tummar och tår och tänker positivt för dig!!

    Dessutom de sedvanliga styrkekramarna!!!!

    Stå på dig och hoppas du inte behöver vänta alltför länge på MR-röntgen.



    KRAMAR från oss i Kroken.

    2011-09-05 | 17:00:25
  • Katarina säger:

    Nej men herre gud hur ska det gå med ditt knä. låter inget bra alls.

    Hörde av Tobbe att Classic sprungit kanon på träningen kul.

    Lycka till i helgen i Västerås.

    2011-09-05 | 17:49:44
  • åsa säger:

    Ja,du Anki..det är bara och bryta ihop eller bita ihop..själv föredrar jag det senaste..det funkade på mig!

    Ha det gott..

    2011-09-05 | 18:44:24
    Bloggadress: http://emmalines.bloggplatsen.se
  • Mamma Anncie säger:

    Tack snälla "dotra" Sandra och Lisa för era styrke hälsningar! Det behövs verkligen nu!

    Många kramar till er <3

    Höres snart igen :-)

    2011-09-05 | 19:41:36
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Anncie säger:

    Katarina: Ja jisses vad bra det skulle vara med ett nytt helt ben, det här var inte så kul info. av överläkaren.Men men bara att tänka positivt och träna på, skönt att kunna gå med hundarna igen fast det gör ont som f-n :-/ Classic gick hyfsat på träningen det var kul mitt i all bedrövelse :-)

    Ha det gott och sköt om er!

    Åsa: Jag följer ditt råd att "bita ihop" passar mig bättre än att "bryta ihop" :-)

    Det finns dom som har det mycket värre...

    Ha D gott..

    Kramar från Tystberga

    2011-09-05 | 19:58:23
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Katja säger:

    Hallojsan på er!

    Nej men det där var verkligen tråkig läsning! :(

    Hoppas att du snart kryar på dig o får hjälp med ditt knä. Skrämmande att man inte kan få adekvat hjälp av läkare/doktorer när man söker det. Trist, trist!

    Det är "bara" att försöka kämpa vidare.



    Ha d gött! - Ja, så gött det nu går... & sköt om er! =)

    /Katja, Viper & TinTin

    2011-09-05 | 21:21:42
    Bloggadress: http://viptin.blogspot.com
  • Sofi säger:

    Bara att jobba på, bryta ihop är inget alternativ..

    Nu full fokus framåt å sen bara att hålla tummarna att tillfrisknandet går fort..

    Kramar fr oss i Ramnäs...

    2011-09-05 | 21:56:01
  • aina säger:

    Håller med Åsa,det är bara att bita ihop och ta dagen som den kommer.Önskar dig fortsatt bättring och att du inte ska behöva vänta på MR.Många varma kramar till dig från oss norröver.

    2011-09-06 | 00:49:35
  • Olga Sandlund säger:

    Knäleden är en sinnrik konstruktion och därmed finns det mycket som kan gå snett också. Du har haft otur och sedan felbehandling på det. Ingen bra kombination. Förståeligt om du känner för att bryta ihop ibland men bara du klarar att gå vidare efter "brytet". Man behöver inte vara duktig flicka jämt åtminstone inte i din situation just nu. Ta emot den hjälp och det stöd du behöver. Må så bra du kan och måna om kroppen nu så ska du se att det blir bra framöver. Kram Tantolga

    2011-09-06 | 00:52:05
    Bloggadress: http://tantolga.blogspot.com/
  • Anncie säger:

    Katja Sofi Aina och Olga!

    Tack snälla ni för alla peppande snälla ord som ni gett mig!

    Precis sådant man vill höra när livet inte ser ut riktigt som vanligt!..Det stärker verkligen!

    STOR KRAM till er alla som kommenterat detta inlägg!

    REAL FRIENDS är så gött att ha!

    //Anncie

    2011-09-06 | 09:35:09
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Disa säger:

    Usch vad tråkigt och vilken otur du har haft med knät och läkaren. Vi tänker på dig, du fixar det här! Kram

    2011-09-06 | 20:59:05
    Bloggadress: http://teamtl.blogspot.com
  • Anncie säger:

    Disa och Mattias!

    Tack för eran omtanke, det värmer att ha så fina vänner som ni är :-)

    Vi sänder styrke kramar tillbaka till er!

    Sköt om er och ha D gott!

    Hoppas vi ses något mer nu i höst :-))

    //Kramar Anncie och co.

    2011-09-06 | 21:19:25
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: