steelsuccess whippets

2011-09-04 Veckan som redan gått...

Kategori: Allmänt



Hej på er alla vänner!
Så har en vecka hastat förbi, jag har inte så jätte mycket att
förtälja just nu eftersom mina dagar inte innehåller så mycket
nytt varje dag, man är rätt begränsad av vad man kan göra med
detta knä. Men lite nyheter har nog hänt i alla fall :-)

Förra tisdagen så var jag första gången hos min sjukgymnast Mia.
Hon ska hjälpa mig igenom detta from nu tills knät är helt bra igen.
Hon fixade så jag bla fick ett nytt bättre knäskydd samt en del övningar
som jag ska göra varje dag. Nu får jag även försöka gå lite längre
sträckor,så det har jag gjort med vår gammel vovve Bacchus och
det verkar funka bra. Det är vridningarna som smärtar mest så rakt fram
en kortare bit är oki!
I morgon bitti ska jag vara hos ortopeden för vidare planering,sen så
får vi se vad som händer och sker!
Nog om detta...

I lördags så fick jag åka med Annika upp till Västerås för Tobbe behövde
bilen eftersom han gick domare på WR i Norrköping.
I bland måste man splitta på sig och vi tyckte det var bra att Classic och DS-Form
fick träna inför tävlingen nästa helg på RB.
Classic gick ett 510 med Black Panther och Viggen. Tyckte det såg rätt oki ut
för att ha kört WR förra helgen :-)
Efter ca. fyra veckor så är DS-Form nu tillbaka efter sin skada, han gjorde sig
illa på burkanten på en träning och har fått stått ett tag eftersom han blev halt.
Han körde ett supersprint lopp på träningen och såg bra ut :-)  Kul att han
kan köra några lopp till nu under hösten tycker vi :-)

Syskonen Blåkulla och Starkodder har förnärvarande lite skavanker...
Sippan fick lite känning av sin gamla skada i Karlstad på WR som hon fick
för en tid sedan på "Åkers" ,så hon tar vi det lite lugnt med just nu.
Oddie är nu efter drygt en vecka pigg efter sin inflammation, men får
inte träna eller tävla pga att han käkar medicin för det. 
Det har ju med karrensdagar att göra...annars så är det som vanligt med
vovvarna!

Hittade en gammal bild på bla. Tobbe när han hade gått sin utbildning till
färdig Lure Coursing pilot....Bilden är tagen i Söderköping där vi höll till
en hel del när vi körde LC med våra whippar..1999-2003

..Tänk vad tiden rullar på...

Nu återstår bara kvälls rastningen och att få krypa till kojs..
Men först vill jag säga GRATTIS! till alla vinnare i helgen på
WR i Norrköping :-)

Well Done!


//Kramar Anncie

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: