steelsuccess whippets

2011-02-22 Ett minnes kollage..

Kategori: Allmänt



Hej och god kväll på er! Lägger in ett lite blandat bild kollage
i dag. Här firar vi nyår 1986, Tobbe sover inte, han är propp
mätt efter den goda tjäder middagen som vi "spisade" kommer
jag ihåg.Tjädern som vi åt hade Tobbe skjutit i Värmland,han ingick
även i jaktlag på den tiden...


Vår lilla tjej Sandra,som idag är nyss fyllda 24 år....


..och vår lille kille Sonny som fyller 20 år i år....uj vad tiden går..


Vår hund "Nalle" som fanns på vår gård,en Berner Sennen....


En vy bild över våra ägor,våra kossor syns längre bort i bilden.


Två av alla våra kalvar som vi fått..."Snuttisar"


Tobbe har även varit DJ i ca 10 års tid,här med mikrofon i hand.
Polarn brevid heter Roine.Snygga kepsar *SMILE*...
Ska berätta mer om hans DJ tid på 70- 80-talet framöver...


Vår Pandions Bacchus som ung hund,drygt ett år på bilden...


Jag och vår Gazolin Logan (Toddy) som unghund....


Lilla DS-Form.....


Anders Berglund och min pappa Ludgo-Pelle på Opera källaren
i Stockholm, när min far tilldelades ett av de stipendiumen han
fick. Jag tog denna bild 1992 och fick vara med om en riktig
kändis kväll.Bla hade jag Povel Rammel och Cajsa-Stina Åkerström
vid mitt bord och givetvis serverades det jätte fin mat och dryck
också. Ett fint och kul minne....

Avslutar med en bild på mannen i mitt liv,bara liite yngre än i dag :-)))




Sköt om er!   Kramar Steelsuccess


Kommentarer

  • aina säger:

    Hejsan,ni har inte förändrats mycket precis.Mer än Tobbe då,han kallas ju inte 'Silverpilen'för sitt mörka hårs skull,hehe.Pappa Yngve kommer jag att minnas i alla tider.Vilken skön humor han hade.Han var även mån om alla i hans närhet.Detsamma gäller mamma Inge-Gerd,när hon tyckte om någon så hade man en vän och förtrogen för livet.Tänker på dem ibland och minns alla fina stunder.Ha det gott alles.Kramen Aina

    2011-02-23 | 22:13:00
  • åsa säger:

    Vad kul att få se er unga..och varför använder ni inte er egen hane till någon av tikarna....

    2011-02-24 | 10:05:24
    Bloggadress: http://emmalines.se
  • Anncie säger:

    Hallo Aina och Tobbe!

    Allt väl med er hoppas vi :-))

    Jo Tobbe har blivit något mer åt det silvriga hållet

    med åren.Kommer ihåg när vi var liite yngre än i dag, han var så mörk och lätt för att bli brun som en pepparkaka, kände mig som ett vitt lakan brevid honom..LER...

    Kul att du minns mina föräldrars värme du med, blev så glad över de orden som du skrev...Tack Aina :-))

    //Många kramar sänder vi till er i Jämtland!

    2011-02-24 | 17:56:40
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Anncie säger:

    Hejsan Åsa!!..

    Tycker du??...Måste tänka på saken LER..

    I och för sig så har han ettor på utställning och låg i A och B finaler på WR.

    Rundbana hade vi inte börjat med när han var i farten.

    Ha D gott!

    //Kramar Anncie och co.

    2011-02-24 | 18:06:45
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: