steelsuccess whippets

2011-02-08 "Tankar"

Kategori: Allmänt



Hej på er alla vänner! Hoppas allt är väl med er :-)
Här är det som vanligt med jobb och hundar.
Har följt en del intressant läsning en tid på lite bloggar
och forum och det är bra tycker jag att det sätts "lite
hjul i rullning",vad det blir av detta vet jag inte men
för min del hoppas jag att det kan skapa en del motioner
som kan diskuteras sedan på möten.
Kul att också få läsa inlägg och kommentarer utan förolämpningar
emot varandra..Bra där :-)... att hålla det på en fin nivå.

Min egen uppfattning av whippet är att det är en hund
som är byggd för snabbhet och arbets förmåga (Jakt med synen)
rasen har ju tagits fram en gång i tiden för ett speciellt syfte och
det är ju synd om vi drar åt olika håll för mycket OM vi nu ska ha en
ras kvar tänker jag. 
Och detta har satt lite griller i mitt huvud också hur vi ska tänka i vårt
kommande avelsarbete, kanske måste tänka om en smula eller inte??
Frågorna är många och vi hoppas fortsättning följer snarast för vår
älskade ras whippet!

Go Natt Go Natt!
Önskar Steelsuccess

Kommentarer


Kommentera inlägget här: