steelsuccess whippets

2011-08-16 "Time Bandit"

Kategori: Allmänt


Hej och go kvällsan vänner!
Hoppas ni har haft en bra dag :-)
Jo har sett att det pratas en hel del om tiderna sedan
vårt SM på WR i helgen som var.
Jag kan bara prata för mig själv och våra hundar som
sprang,och det stämmer inte alls tidsmässigt för deras
del.Vi har aldrig haft en hund under 9 sek. i hela vårt
whippet race liv!
Så jag anser att något inte riktigt stämmer med tiderna.
Sen klankar jag inte på funktionärer eller utrustningen den var säkert
helt korrekt,och tiderna var ju samma för alla.
Men visst börjar jag undra vad som gjorde att det blev sådana
otroligt snabba tider.
Och undra får man ju göra...
Om någon kan ge ett svar vore jag glad för som sagt våra vovvar 
går definitivt inte under 9 sek.
Den bästa tid någon av våra hundar gjort är vår Starkodder med
MANUELL TID 9.06 sek.

Nu lite bilder som jag fått låna av Disa och Mattias Tack :-) för
att vi får använda dom

I blått täcke DS-Dynamics
I svart täcke Kvh.Baloo
I rött täcke Kvh.Brasse
I vitt täcke Trillik


samma vovvar som ovan :-)


och en landing i gropen av dessa vovvar :-)


I svart täcke våran DS-Starkodder..Tyvärr vet jag inte vilka de
andra vovvarna är......


I svart täcke Starkodder och jag tror i blått täcke Mr Loquat
Har jag fel får ni rätta mig :-)


Fr. v. Classic svart täcke..Hierra Nina vitt täcke..Hembra blått täcke
och Kristina Kanel rött täcke som ligger alldeles precis bakom
Hembra (Bilden är från A-Finalen)


Jag och Kicki :-)

Ja jag har väl inte så mycket mer för i kväll så jag önskar er
en bra fortsättning på kvällen!




Vid datorn
//Anncie

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Hej o grattis till era hundars placeringar! Ja det var jädrans vad snabba hela högen av whippar i sverige har blivit! :)))))



    Men det är väl inget att hetsa upp sig över, som du säger alla fick ju tider under samma premisser, men man kanske inte ska dra till med banrekord från denna tävling...

    Kan det ha något med startluckan och när tidmaskinen går igång...låter ju lite föör otroligt att det skulle vara fel på två tidsmaskiner...som sagt en lugn o stilla fundering...



    Men det verkar ha varit trevligt under dagarna och det är väl huvudsaken!



    Kram Lisa

    2011-08-17 | 07:43:45
    Bloggadress: http://krokens-whippets.bloggplatsen.se/
  • Anncie säger:

    Hej Hej Lisa :-)

    Och man får tacka för "Grattisarna" :-)

    Håller med dig om det du skriver och för oss är det huvudsaken att vi hade en trevlig Helg,och det hade vi. Men en stilla undran eller en fundering får man ju ha.Det behövs ju så lite i bland för att det ska bli osämja och detta kan ju bli en blivande orsak till det tyvärr :-(

    Det var lite så jag tänkte :-)

    Sen om jag fattar det hela rätt så skrivs väl SM vinnarna in med sina tider i "historie böckerna",kan ju bli lite tokigt det oxå kanske?

    Vad vet jag?

    Nåväl nu är det som det är,inget att göra åt.

    Ha det gott och sköt om er!

    //Kram Anncie och co.

    2011-08-17 | 09:33:11
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: