steelsuccess whippets

2011-08-12 Då var det snart dax...

Kategori: Allmänt



...För årets SM i WR som vår klubb
Västerås står för som arrangörer denna gång!
Satt och tänkte på att de vovvar som har bra split på
RB är oftast också bra på WR..WR är ju en explosiv "sport"..
där nästan allt hänger på starten. 
Vi som utövar både WR och RB ser att dessa "sporter" är
olika,så också LC...olika teknik/uthållighet i varje "sport"

För att man har en snabb hund på WR behöver det inte betyda att den
klarar tex ett 550 m. lopp på klass 1 tider..men givetvis finns det
undantags vovvar som kan klara av detta oxå,vilket jag tycker
är rätt fantastiskt faktiskt!

Vi själva tävlar för att det är kul och att hundarna ska få göra
det de tycker så mycket om..att springa!
Men givetvis så åker vi ju inte på en tävling för att inte tycka det
är kul att vinna eller få en pall plats.. Klart man blir glad :-)

Kan oxå tänka mig att det kan "blåsa orkan" lite oftare i mellan
åt om man råkar ha en vovve i toppen av "sporterna",men
vovvarna gör ju alltid sitt bästa. Sen tycker jag att vi människor 
inte säger och gör vårt bästa/ödmjukaste alla gånger,(inte jag heller)
jag gör och har gjort fel många gånger..
Som tex när jag la in fel rasstandard på whippet  här på
bloggen uj uj uj,..i dag kan jag le åt det :-)..men jag försöker lära av
mina misstag och står för dom,har lärt mig tagit kritik bättre
och bättre om den är befogad alltså..
Annars kan jag nog fortfarande bli "Hulken".
Men man är ju olika... tar saker och ting på olika sätt, kanske 
sätter "ribban" olika högt också.
Och givetvis kan man ju inte ta hur mycket skit som helst utan att inte
säga ett knyst..
Vi lever ju i ett fritt land där man har rätt att säga sin åsikt...
Frågan är i bland HUR man säger den???
Lite tankar som for förbi i mitt huvud så här på em.

Nåväl så här såg det ut förra året på WR SM i A-Finalerna...


SM Vinnaren 2010 tikar... Hembra
2:a Hierra Nina
3:a Classic
4:a Pa ánga


SM vinnaren 2010... Black Panther Hanar
2:a Mr Sunsapote
3:a CA-Gibson
4:a Marrachino



Spännade att se hur det går i år!
Finns några verkligt snabb startande vovvar på plats..
Vi önskar alla hundar med ägare STORT Lycka till..
Och framför allt att vi ska ha kul tillsammans :-))
Vi ses och höres och ha D gott!
//Kramar Anncie och co.


:-))))
  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: