steelsuccess whippets

2010-11-02 "Många järn i elden"

Kategori: Allmänt


Hejsan Hejsan!! Vilket väder vi har,regn och blåst..Usch och fy!
Inte kul alls,höst med stort H kan man gott och väl säga.
Här är det fullrulle nästan jämnt.Kom hem rätt sent från jobbet i
kväll. Har förberett konferencer och tagit hand om utländska hotellgäster
som fick en smörgås buffé att mumsa på vid deras ankomst.
I morgon har vi nästan helt fullt på hotellet tack vare detta arrangemang,
så det blir kvälls jobb för min del med bla servering.
Skönt att Sonny har höstledigt och kan hjälpa oss med vovvarna nu när
både Tobbe och jag jobbar kvällar denna vecka.
Det råder High Speed hos Stålebergarna just nu!

På hemma plan finns det också en del att göra.
Så i helgen ska vi ägna oss åt att försöka göra en del
som blivit efter.Hoppas även på skapligt väder så
man kan dona lite ute också.Vi får se när vi kommer
så långt,och vad vi prioriterar då.
Lång promenader med hundarna ska vi med säkerhet
göra i alla fall.Ja inte Blåkulla förstås,hon får ta det lugnt
även fast vi inte hört henne hosta något mer,inte heller
någon annan har visat något tecken på detta alls som tur är!
Men vi håller förstås stenkoll på allihopa. 

Hittade en kul tvättråds lapp i kväll....


Också lite kloka ord på vägen....

Ja jag har väl inte så mycket mer att tillägga just nu mer än
att jag börjar bli lite trött.
Sköt om er nu så länge tills vi hörs snart igen :-)


"Se sån stil de har" Ivanhoe överst med bred bent posé!
Kramar Steelsuccess!

Kommentarer

  • Olga Sandlund säger:

    Oväntat började tårarna rinna. Jag var inte beredd på sorgen som vällde upp när jag läste versen – "Du vet väl om att du är värdefull… En vän till mig sjöng denna psalm, tror jag det är,ofta ofta för mig. Min vän var missbrukare men hade blivit nykter och drogfri men hon levde bara något år efter det. Hon försvann in i glömska och apati innan hon helt stilla dog. Hon hade brännt sitt liv i förtid. När jag läser psalmen hör jag hennes hesa röst helt förstörd av rökning sjunga för mig. Jag tänker på Inga-Lill varje dag och saknar henne för den hon var – ingen var som hon. Kram Tantolga

    2010-11-05 | 11:31:20
    Bloggadress: http://tantolga.blogspot.com/
  • Anncie säger:

    Kära Olga! Ber om ursäkt först och främst att jag inte svarat dig förrän nu,men datorn har inte varit prio ett för mig denna vecka!

    Jag tyckte denna vers sa mig så mycket,och att vi alla är värdefulla.Vi får inte glömma att ta hand om varandra. "Du får det du ger" är också kloka ord som fastnat i mitt huvud!

    Denna helg går våra tankar till våra nära och kära som lämnat detta jordeliv!

    Skänker en även en varm tanke till din vän Inga-Lill! Förstår om du blev berörd av dessa ord Olga!

    De säger enormt mycket!

    Många kramar Anncie med co.

    2010-11-07 | 16:31:28
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: