steelsuccess whippets

2010-03-29 Vajsing på luren!!

Kategori: Allmänt


Hej vänner! Har ni försökt att ringa till oss
de senaste dagarna,så kan jag meddela att
våra telefoner inte funkat,men nu är felet
åt gärdat igen!! Tack o lov!!
I dag har det flytit på som vanligt på jobbet,
inga större "katastrofer"som man säger.
Tobbe jobbar natt och har varit ute på lång
promenad under dagen med alla fyrbenta
vänner,så jag kan ta det lite lugnt i kväll.
Tänkte mig en TV kväll med kaffe och en
kvälls macka i soffhörnet :-D


På tal om att göra bort sig så kan jag ju berätta om en episod
på jobbet:
Jag stod i kassan denna dag och det kom en kund som ville köpa
godis.En högt uppsatt person inom Studsvik så klart...
Vi sålde då 3 st. chokladbitar för 10 kr. och han lämnade fram en tjugolapp.
Min kommentar:
-Vill du ha sex för hela tjugolappen??
Åhh...Kom på mig själv direkt,vad står jag och säger!!!!
-Jag menar om du vill ha tre eller sex bitar chocklad??
Tystnad utbröt,sen tittade vi på varann och började skratta.
Så himla tokigt det kan bli ibland :-D
Det hände även en annan kollega precis samma sak dagarna
efter,men då med en annan kund.Vi har ändrat priset till 12kr. 
för 3 bitar istället.HaHa!!!


Här en bild som jag tog idag på em.i vår backe bakom vårt hus.
Ett litet vårtecken i från oss i Tystberga!!


Lite sommar till er...

Blåkulla in action i vitt täcke


Foto.Marie Sandberg
Dizel power i svart täcke!!

Och här kvällens citat...

De verkligt stora människorna är de som
får andra människor att känna sig stora!!
Anonym


Nu ska vovvarna och jag ha lite måndags mys!!......


Ska bara fixa något att käka först!!


Ha en bra kväll önskar vi på Steelsuccess!
Hörs snart igen!

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Haha, jag har ju oxå gjort bort mig "BIG TIMES" ett par gånger.... Värsta gången var för ganska många år sen när jag var anställd inom Försvarsmakten som "Byråintendent" som det så fint heter.....

    Vid adventstider så var det som så att vi "civila" kontors-tjejor hade till uppdrag att sätta upp alla adventsljus-stakar runt om på alla kontor. Ett kontor som "låg på min lott" var dåvarande Kavalleri- och Infanteri-inspektörens (tillika Överste av 1:e graden) eget glamourösa kontor. Alla adventsljusstakar förvarades normalt sett i den garderob som fanns på respektive kontor, men när jag kom in till Inspektören Markku Sieppi så fann jag ingen adventsljusstake i garderoben. Inspektören satt vid sitt skrivbord och jobbade, och jag frågade då som följer;

    "Inspektören, var har du gjort av staken"

    Först stirrade han bara på mig - sen insåg jag mitt stora misstag i vad jag sagt - och vi började således att gapskratta båda två! Därefter blev vi "Du" med varandra - dvs jag fick den stora äran att säga Du till honom :-)))

    Men gissa att mitt nylle blev illrött och jag skämdes så jag höll på att dö.........

    Det ni! Slå det om ni kan (HAHA)

    Kram Marie

    2010-03-29 | 21:03:05
  • Anncie säger:

    HaHaHa!!! Den där var svår slagen Marie!! :-D

    Jag var nog lite röd i facet jag också vid denna pinsamma händelse på Horsvik!

    Någon mer som gjort bort sig???

    Skriv gärna på vår blogg och berätta!!

    Kram Anncie

    2010-03-29 | 21:14:06
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: