steelsuccess whippets

2010-06-29 Vilken dag...

Kategori: Allmänt


Ja vad kan man börja att säga om denna dag,kunde tro att det var
fredag den 13:e ungefär..
Vaknade kl. 07.00 och tog hand om alla vovvar,och upptäckte sedan
att vårt kylskåp brakat ihop.Skulle börja att jobba kl. 11.00 och jag visste
att dessa affärer som säljer vitvaror öppnar kl.10.00.Dess utom var
vår gammel vovve Bacchus inte riktigt oki i sin mage,måste också
hinna få tag i mer Canikur till honom också.Stressade på och fick ta med mig
Bacchus och Kicki till jobbet i dag eftersom jag inte visste riktigt hur deras
magar var.Så in till Nyköping först och kolla kylskåp....


Hittade ett sånt här Bosch,fick duga bra!!
Med kölapp nr 13(så klart) hade jag en massa folk
framför mig i kön som ville ha hjälp också då förstås,ca.
30-40 min. innan min tur,nu svettades jag rejält,skynda skynda!!
Men jag kunde ju inte ta med mig detta så Tobbe fick
hämta det efter sitt jobb med firma bilen,för jag hade ju vår bil
på jobbet med två hundar i. Allt för att skona Sonny och Micke
med "pruttiga" vovvar.(Men båda vovvarna har inte "bajat löst på hela
dagen i alla fall) Sen fick jag åka runt till apoteken i Nyköping och ragga
Canikur,för att ha hemma utifall att.Ja jisses!!
Till råga på allt visste jag att det var akut brist på jobbet med personal,
en av mina jobbarkompisars hund blev tyvärr överkörd i går kväll (så hemskt) och
hon själv blev biten av den skadade hunden och fick sy.Så hon var ju förstås hemma
(tänker på dig och de dina vännen) :-(((
Hamnade också naturligtvis bakom en karavan med semesterfirare som körde i typ
50 km./tim i 2 1/2 mil....Hua!
Kom fram till jobbet en timme försenad,ännu mer stressad eftersom jag vet 
att man inte drar runt en lunch på 200 gäster på tre personer.
Rastade av vovvarna först och såg till att de hade vatten samt öppnade upp
bilen,så de hade det gott!
Phu,äntligen framme!! En hel hög med disk stod och väntade snällt på mig!!
What a day!!!!!

Ett citat bjuder jag på i kväll också.....


Hoppas er dag har varit en aning bättre än vår,men vi hade ju i alla
fall tur med vädret!!! :-))


Kramar från oss på Steelsuccess!!

 

Kommentarer

  • Håkan Persson säger:

    Låter som en helt vanlig dag.......Det är inte lätt att va på topp....Hoppas ni får en bättre dag i morron......



    Håkan

    2010-06-29 | 23:54:33
  • Sara säger:

    Ibland har man bara såna där dagar deå allt händer på en gång... Det är ju tur att det inte är så ofta.



    Det var supertråkigt att ni inte kunde komma till Järbo men väldigt klokt av er när en hund inte är fräsch... Men det hade varit jätteroligt att träffa er igen.



    Hur gick det för vovven som blev överkörd då? Klarade den sig eller fick de ta bort den? Man kan ju inte låta bli att tänka när man läser om skadade djur.



    Kram Sara

    2010-06-30 | 09:26:08
    Bloggadress: http://sarajohan.bloggagratis.se
  • Anncie och co. säger:

    Hej på er!! I går var igår och i dag är idag!!

    Som tur är en mycket bättre dag i dag för nu är Kicki frisk igen!! Sörjer fortfarande Järbo,men nästa gång ska vi försöka att vara med där. :-))

    Vovven som blev överkörd blev tyvärr tvungen att av livas,hade ett mycket krossat bäcken,stenkross :-((

    Usch och fy vad hemskt! Sånt är inte alls kul när man mister någon på detta sett!

    Ni får ha det så bra tills vi hörs igen!!

    //Kramar Anncie och Tobbe

    2010-06-30 | 20:32:22
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: