steelsuccess whippets

2010-06-10 En ny dag!

Kategori: Allmänt


Hej vänner! Hoppas ni haft en bra dag! Börjar i dag
med lite kloka ord.Fick en stor tanke ställare i
kyrkan i dag,kommer nästan precis hem från en
begravning.Min kusin Lotta gick bort den 11 maj
utan förvarning 58 år gammal.Och i dag har vi tagit
farväl av henne.Tänk vad livet kan ändra sig på
en sekund.Nä..jag har bestämt mig för att vara så bra
med människa jag kan mot de människor jag möter
och umgås med.Samt att inte "haka" upp mig på bagateller
som igentligen inte är så farligt.Det finns saker i livet som
man glömmer så lätt bort.
Det är ju väldigt lätt att framhäva negativa små saker istället för att
ta fram det lilla possitiva i stället.
Tex -Min vovve vann inte idag,MEN han är hel och det kommer fler
tillfällen.Eller att man hittar något att skylla på för att det inte
gick så bra eller som man förväntat sig.Jag har gjort det själv många
gånger,att försökt att hitta ursäkter till saker och ting.Jag ska
bli bättre på att tänka på detta.Inte lätt men väl värt att testa.
Lyckas man så lyckas man! Sen har jag lovat mig själv att säga
oftare till mina nära och kära att jag älskar dom :-)
Här en dikt till min kära kusin Lotta:


Vill lägga in lite possitivitet:

Grattis Sonny till VG i ditt sista stora svenska prov!! Som du
har kämpat! KRAM KRAM Mamma och Pappa


Ha en trevlig torsdags kväll önskar vi på Steelsuccess
och sköt om varandra,vi vet ju inte hur länge vi har varann!!
KRAM

Kommentarer

  • Katarina Nilsson säger:

    Hej Ankie ja när man drabbas av döden på nära håll får man ett helt annat perspektiv av livet. Min allra bästa kompis dog endast 44 år gammal. Vi var som ler o långhalm i 15 år. På sin allra första arbetsdag efter semestern fick hon diagnosen levercancer efter att ha haft ont i sidan en längre tid. Och lämnade oss sen exakt 8 mån senare.

    Efter det har jag en helt annan syn på livet och vad som är livskvalite`. Leva nu Kramar

    2010-06-10 | 20:56:32
  • Anncie säger:

    Hej Katarina! Vad kul att du tittade in :-)

    Ska tänka på dina kloka ord "Leva nu"!!

    Väldigt bra ord!

    Vad tragiskt med din vän,det är inte kul med sånt här med döden inte,en sak som vi alla inte kommer ifrån.Ännu mer svårt när det gäller yngre personer

    så även i ditt fall..Usch!!

    See you soon och hälsa Göran också!!

    //Kram Anncie

    2010-06-10 | 21:07:45
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: