steelsuccess whippets

2010-01-20/21 Två dagars blandning!!

Kategori: Allmänt


Hejsan på er alla!! Har haft en del för oss onsdag och torsdag.
Igår efter arbetet så skulle jag åka in till Nyköping och handla
lite,och vad händer...jo jag hamnade först efter en plogbil som
körde i ungefär 40 km i timmen och han stannade inte så man
kunde köra om, med ca. 15 bilar efter sig så kollade han till sist
troligtvis i sin backspegel och körde in på en parkeringsplats.
Tack för det efter ca 2 mil i mörkret! Sen tråkigt nog körde jag på en
har stackare som jag inte kunde bromsa för jag hade de andra
bilarna i "häcken" som man säger.Efter ett tag hörde jag ett underligt
ljud..det kom med jämna mellanrum..vad i hela friden tänkte jag
slog haren sönder något?? Jag ringde till Tobbe och råd frågade
han sa att jag skulle stanna och kolla,och när jag stod utanför
bilen så ähum...pinsamt det här..jag hade glömt bakvindrute-
torkaren på och den gav ifrån sig detta knorrande ljud i
intervaller!!! Jahaja..då har man gett några ett gott skratt i alla fall!!




I kväll har jag haft middags gäster på jobbet.De käkade en tre
rätters middag,så jag har inte varit hemma så länge.Sonny fick
ta hand om vovvarna och sköta hemma sysslorna för Tobbe jobbar
natt. :-)  Så här såg det ut vid vår lastkaj när jag åkte hem,fortfarande
finns det gott om snö.


Körde in kameran i vår kyl också,här finns det mat och bakverk
så det räcker och blir över -25 grader är det här inne.
På sommaren kan det vara skönt att svalka av sig här en stund,
men nu fryser man så man hackar nästan tänder i stället Burr...


Här är våra isplattor som vi kyler sallads buffén med bla.
De stora plattorna kostar 1000kr per styck,det trodde jag inte
att de var så dyra...men de är väldigt bra att ha.


Ja jobbet vi syns i morgon kl. 08.00 igen!!


Avslutar med en bild på vår "old man" Bacchus, go som bara den :-)))


En god natt från oss alla på Steelsuccess!!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Du hade tur att inte haren slog sönder nått under bilen. kram från sandra

    2010-01-22 | 00:20:13

Kommentera inlägget här: