steelsuccess whippets

2010-02-28 Blandad dag!

Kategori: Allmänt


Hejsan på er alla! Hoppas ni har haft en bra söndag!
Vi har gjort lite hemma sysslor som hör till.
Hundarna har fått sin lång promenad och temperaturen var
över + strecket,skönt om det nu får vara det ett tag fram över:-))
We like!!


Lägger in en bild på ett paraply som jag hittade,
ett bra koncept om man vill nå succé!!,
var rubriken till denna bild...
Att attityden har en stor betydelse visste jag
nästan efter som både Tobbe och jag har gått
ledarskaps utbildningar och där fick vi också lära oss
hur viktigt det är HUR man säger saker och ting för att
inte trampa i "klaveret",det har en jätte stor betydelse.
Om man nu ska söka jobb eller vad man än ska göra i
livet där man kommer i kontakt med människor,det är
verkligen lätt att saker kan misstolkas.Sen är man ju
inte mer än människa och göra fel är ju mänskligt.
Men man måste ju göra fel ibland för att sen få det rätt.
Träning ger färdighet heter det ju,man blir bra på det man gör!


Mitt arbete tex som servitris,många tallrikar gick sönder i början
innan man fick så mycket erfarenhet och mängd serveringar
att man kunde trava dem på rätt sätt..
Vart jag vill komma med detta är att man måste acceptera en del
krascher innan man kan behärska det man håller på med på ett
attityd mässigt bra sätt.
Men träning ger färdighet..och ibland en krasch fortfarande förstås
men mer sällan nu förtiden. :-)


Vill också från det ena till det andra tända ett ljus för min
pappa som hade sin födelse dag igår!

Saknar dig!!!!!!!


Önskar med denna bild en trivsam söndags kväll!
Kramar från Steelsuccess!


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kloka och väl valda ord mina vänner!



    Kram Marie

    2010-02-28 | 22:46:18
  • Olga Sandlund säger:

    Många tänkvärda ord – väl serverade i lagom portioner.



    Tack!



    Hälsar Tantolga

    2010-03-01 | 15:32:59
  • Anncie och Tobbe säger:

    Vi får tacka för era kommentarer Olga och Marie!!

    Kramar från oss!:-)))

    2010-03-07 | 09:52:03
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: