steelsuccess whippets

2010-02-25 70-tals nostalgi..

Kategori: Allmänt


Hej på er alla! Hoppas ni haft en bra dag.
Denna torsdag har nästan tagit slut den också.
På Horsvik har vår kock Lisa stått vid stekbordet
från kl.8.00 till 12.30 idag,gästerna har ätit pannkaka
så det står härliga till! 240 gäster har nog ätit upp nästan
800-900 pannkakor,det tar tid att steka det!
(Tyckte Kocken luktade pannkaka när vi sen satt och käkade,
Hihi..Inte konstigt alls!!)
Tänkte bjuda på en nostalgi tripp till 70-talet idag,
kanske ni känner igen något av detta:


Beppes godnatt stund!
Förr kunde dom göra riktigt bra och kul
barnprogram tycker jag!


Fem myror är fler än fyra elefanter!
En favorit...



Från A-Ö, roligt värre när näsan växte på
Hedvig!!


..Lilla Kallemero..


Design 70-tals taklampa i plast.


Vägglampor ala 70-tal, sådana här
hade vi hemma.


"Tjusiga" moccaziner,hade nog sådana i lekskolan
har jag för mig.


En väggtelefon i väldig röd färgton!


Näbbstövlar,det var så snygga eller?


Anita och Televinken höll låda,jag var
också med i Televinkens Trafiklubb minns jag nu,
Hihi..nu börjar minnena komma tillbaka..


Livet är en fest sjöng de på radion...


Lite pop rocks att bjuda på,det var väl
dessa som de förbjöd efter ett tag vill
jag minnas..


Avslutar idag med ett härligt glass utbud från 70-talet!!
Jag hade glömt bort några sorter,kul att få en nostalgi tripp ibland!
Kolla priserna..WOW..


Glömde ju..måste ju ha en 70-tals Whippet med också..
Tyvärr stod det ej vad vovven hette,kanske någon som vet
något om denna vovve??
Kramar från Steelsuccess :-)

Kommentarer

  • Marie Sandberg säger:

    Åhhh, vad jag saknar såna där näbb-kängor eller vad dom nu kallades!!! Minns mina som om det var igår (men det var ju faktiskt i förrgår - skratt).

    Kramis Marie

    2010-02-25 | 22:23:31
    Bloggadress: http://mibisans.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Känner igen framför allt alla barnprogram, och vad BRA de var!! Näbbstövlar och moccasiner har man tassat runt i också, och glassarna!!! Vilka minnen som kommer! :)



    Kram Lisa

    2010-02-26 | 18:54:28
  • Jojo säger:

    Hej tjejen. Så överlevde vi denna vecka också.... Vilka underbara nostalgi minnen, fast jag inte är så gammal ; ) Har Anita och Televinken på LP faktiskt. Beppe och de andra har jag minsann letat reda på på nätet så att Ollis också kan få sig lite "riktig" barnkultur till livs. Johan hälsar att det var fina bilder och att ni har många sötnosar. Måste få ta med honom på en fika nån dag så att han också kan få bli lite kär i min Kicki.... Ha en underbar helg och ladda upp inför vår fantastiska lördag nästa helg med "kräktanten" hi hi....

    2010-02-26 | 22:21:14
  • Jojo säger:

    Hej igen.

    Glömde ju säga en sak... vi pratade om Ridgeback förut idag, och de får vara levernosade....

    2010-02-26 | 22:29:18
  • Linnea säger:

    Härliga nostalgibilder, mycket jag blir påmind om när jag ser dom. Glasspriserna, de hade jag glömt.

    Er blogg har alltid så härliga bilder, gillar det!

    2010-02-28 | 09:31:01

Kommentera inlägget här: