steelsuccess whippets

2010-12-27 Julhelg med 39 graders feber :-/

Kategori: Allmänt


Oj Oj ..Host host och snörvel!  Vilken helg kan man gott säga!
Tur att man är två i familjen som kan hjälpas åt och att man
inte är sjuk samtidigt! Här kryper Tobbe runt med dammsugaren
dagen före julafton.


medans jag fixade med julgran och dukning....


Tills vi skulle ha främmande på julafton av Tatiana Lubos och
Michal.Vi hade en jätte trevlig dag och kväll,synd om vår son Sonny
som hade däckat i denna förkylning som jag insjuknade i på
juldagskvällen. Men han tog sig upp och kunde käka lite med oss i alla fall.
Tack!! Fam.Vavrincova för en trivsam julafton med god mat och dryck som vi
blandade med svensk och slovakisk julmat. Jätte spännande och
gott! Den slovekiska soppan var super :-))


Och sen på juldagen så träffade vi släkten hos Annica och Sven.
Här fixas det i köket. Fr v. Annica Kattis och Farmor Gulli.
Redan här mitt på dagen började jag hosta och frysa....
Fick dunder hostmedicin av Annica, Tack snälla :-))


Sven kollar maten i ugnen...jo snart kan vi käka.. :-)


Två av Tobbes systrar fr v. Cissi och Tina..


Sen blev det inte så mycket mera bilder för jag var tvungen
att gå hem och lägga mig.Jag har nog aldrig frusit så himla
mycket som jag gjorde då. Dunjacka filt och duntäcke inget
tycktes hjälpa.Men nu har jag kurerat mig sen juldagen och först 
nu så känns det något så när.Har ont  under revbenen av all hosta
bara,samt att det kommer en del attacker i mellan åt. Det har varit jätte
jobbigt att försöka sova på nätterna pga hostan, så det har inte blivit mycket
till sömn. Man går på låg varv just nu...


Vi hoppas att ni alla haft en fridfull jul och att
ni fått varit friska och krya :-) 



Ha en fortsatt trevlig dag önskar Steelsuccess er alla!
Hörs snart igen :-)) 

Kommentarer

  • åsa säger:

    God fortsättning på julen och krya på er!

    2010-12-27 | 18:40:00
    Bloggadress: http://emmalines.bloggplatsen.se
  • Anncie och Tobbe säger:

    Host host..Tack Åsa!Hoppas allt är oki med er!

    Och god fortsättning till er också!

    //Kramar Anncie och co.

    2010-12-27 | 21:03:34
    Bloggadress: http://steelsuccess.se
  • Olga Sandlund säger:

    Krya på dig Anncie! Igår var det nära att jag svängde in till Horsvik för lunch men lika bra att det inte blev så eftersom du antagligen inte jobbade då. En fråga: ligger Horsvik söder om Tystberga eller norr om?



    Hoppas Nyåret bjuder på bättre hälsa än julhelgen!

    Kram Tantolga

    2010-12-29 | 15:11:22
    Bloggadress: http://tantolga.blogspot.com/
  • Anncie säger:

    Tack Olga! Jag mår lite bättre och har ingen feber men den envisa hostan är kvar i mellan åt!

    Jag jobbar inte förrän efter nyår (mån. och tis.)

    men då har vi inte full rusch.Jag rekomenderar dig att komma förbi när vi kommit i gång på allvar igen!

    Horsvik ligger nog i jämn höjd med Tystberga.

    När du kommit till Nyköping måste du ta väg 219 mot Studsvik (kustvägen som vi säger här uppe)Tystberga ligger ca. 17 km innåt landet i från Horsviks sett.

    Ha det nu så gott och Ett riktigt Gott Nytt År! önskar vi dig och de dina!

    //Kramar Anncie och Tobbe

    2010-12-30 | 09:59:14
    Bloggadress: http://steelsuccess.se

Kommentera inlägget här: